Beskära unga fruktträd

Av alla ställen på hela internet så levererar coop de enklaste anvisningarna för att beskära små fruktträd och bärbuskar (skrolla er till kapitlet där det står “Beskärning år från år”). Ni kan passa på att beskära dem nu, innan savningen kommer igång riktigt på riktigt. Och de stora fruktträden beskar ni väl i höstas när jag gav er direktiv för det?

I min mosters gigantiska äppelträd hösten 2007

Det börjar klia i mina beskärarfingrar när jag ser den här bilden… Jag får nog ta en runda till mina släktingars gårdar här i höst tror jag.
One thought on “Beskära unga fruktträd

  1. Jag har tre äppelträd, ett päronträd och två plommonträd på väg hem från din skola om du vill komma och knipsa? Tyvärr har vi harar som också har velat knipsa, vi var inte tillräckligt observanta på hur mycket snö det var vid gallren… Ifjol glömde vi bort gallren. mvh Klåparträdgårdsmästaren

Leave a Reply

