Kärlekspåsarna

Jag råkade köpa fröpåsar, flera stycken faktiskt. För det är ju faktiskt lite enklare att göra upp någon sorst odlingsplan när man vet vad man ska odla och när det ska förkultiveras och sättas ut. Och så har jag något konkret vårtecken att fingra på tills jag får sätta spaden i jorden.

Det blev lite av varje. Två sorters störbönor, sallad, dill, morot, tre olika märgärter, två olika rudbeckior och akleja bland annat. Rädisor hade jag fast hur mycket som helst här hemma, så de ska jag försöka mig på sedan också för att bli kvitt gamla fröpåsar. Och därmed kan jag konstatera att inköpen stillade hungern efter våren en aning. Nu letar jag uppgifter om var man kunde få tag i större lass med matjord så vi får fylla ut där det kommer behövas, och facebook levererar tips. Men om ni besitter något riktigt bra ställe där man kan få tag på jord så går det bra att tipsa vidare åt mig 😉

Från alla de här trädgårdstidningarna jag slukat nu de här senaste dagarna har jag fått så sjukt mycket inspiration, och den ursprungliga planen förändrats lite, eller kanske snarare utvecklats. Nu vill jag inte ha murat trädgårdsland längre, utan gärna i flera olika odlingslådor för att göra saker och ting lite enklare. Bland annat ogräshanteringen kan jag tänka mig att blir lite enklare, och likaså när man, som jag, kör med fiberduk över hela sommaren.
Leave a Reply

