Och härmed förklarar jag vårbruket inlett!

Och i nykaabi sken solen när vi kom hem från Vasa! Lite från och till, men den sken i allafall, och det  var ju det som var det viktigaste. Jag satte Daniel att laga mat och jag själv klädde på mig trädgårdskläderna och gick ut i trädgården. Det om något är avkoppling efter en skoldag, och nu fick jag äntligen planterat mina vårväxter i de vårgröna krukorna. Anemoner, krokus, potatisnarcisser, murgröna och bellis, en härlig färgkombination. Jag tror inte det blir så kallt att de flesta fryser bort, den enda jag är lite nervös över är bellisen… men sen igen är det ju inte hela världen om den råkar frysa heller.

Vi körde bort kaninen Siws (vila i frid) gamla rävbur till skrothögen ikväll, och jag förklarade mina trädgårdsvisioner för Daniel. Ibland tror jag det är bättre att peka och visa vad man menar och tänker, annars kan det bli något fel i kommunikationen. Nu tror jag faktiskt att Daniel förstod mina tankegångar, och att det här är ett projekt som jag verkligen vill få till.





Solen har gjort sitt här i den lyckliga staden idag. Det har försvunnit mycket snö i rabatterna och till och med något jordgubbsblad tittade upp i jordgubbslandet. Speciellt i rabatten mot vägen hade det äntligen smält upp, så nu börjardet titta upp knoppar från diverse lökar jag stoppade ner i höstas. Innan jag hittade det där lök-inlägget mindes jag inte riktigt vad det var jag hade satt. Allium visste jag att var en sort, och tulpaner förstås… Men nu visade det sig ju att jag har ornithogalum och triteleia också!

Jag sparar skoldagen i bilder, tills imorgon när jag inte är så trött. Gonatt.
5 thoughts on “Och härmed förklarar jag vårbruket inlett!

  1. Härligt med vårblommor på trappan! Jag längtar tills vi flyttat in i vår nya lägenhet och jag får lägga ut vårblommor på balkongen! Vad hände med kaninen Siw förresten?

    • Det är ett måste! 🙂 Men jag fick nog så lov att lyfta upp dem på verandan, och täcka över dem med fiberduk nu ikväll när det började bli fler minusgrader.Siw ja… det var ett djur av något slag som tagit sig in i buren och tagit livet av henne 😦 Hennes päls fanns i hela uthusrummet, så man såg att hon blivit jagad före.

Leave a Reply

