Uthuset och bölden

Daniel är en sparare, och jag är en slängare. Sen så tar vi ganska enkelt på det där med att städa båda två, så det gör att det samlas ganska mycket i vårt uthus mellan varven. Men fastän vi inte är så bra på det där med att städa så är iallafall jag en sån där som gärna drar igång en rejäl röjning nu som då. Uthuset brukar städas ordentligt på våren och hösten, bara för att få bort allt som samlats under vintern, resp. sommar, för det är inga årstider man vill hålla på i uthuset.
Jag spenderade tre timmar i uthuset idag och röjde undan lådor och annat skräp (bland annat en stor papperspåse med julklappspapper från julklappsutdelningen) ur de fyra olika rummen. Samtidigt städade jag upp lite bland trädgårdsprylarna, så gott jag nu kunde. Det är ju alltid skönt att veta var man har sina grejer sedan när man på riktigt behöver dem.




Jag tappade orken lite på eftermiddagen när jag såg hur såret på Nelsons ryggslut börjat se ut. Det började som ett liiitet, litet hål, ungefär som att en klo eller en näbb gått genom huden. Det har varit bra nu en stund, men idag hade hålet blivit stor som en tumnagel, och det kom något äckligt blodblandat var som rann i pälsen (oj vad ni njuter av bilderna ni får i huvudet nu!)… Jag menar, vem blir inte lite deppig när man inser att man måste ta sitt djur till en svindyr veterinär. Och det är just sådana gånger blir man så otrooooligt glad om man råkar ha en kunnig vän på facebook som kan säga att det med all säkerhet är en böld, och att det räcker med att man sköljer tills det växer ihop. Jag hann redan se min välbehövda nya vårjacka flyga iväg.
One thought on “Uthuset och bölden

Leave a Reply

