Planteringsivern

Jag orkade inte läsa bloggar, facebooka eller titta på tv ikväll… jag ville bara ligga i soffan under filten och bläddra i trädgårdstidningarna. Jag fick två tidningar i postlådan idag, trots att jag bara prenumererar på en, så jag kunde inte för något i världen förstå varifrån “underbara ideér” kom helt plötsligt… tills jag förstod att det var en extratidning till “drömhem och trädgård“. Och förutom de två så hade jag tre olästa, eller påbörjade tidningar. Med mig i soffan hade jag två katter på ryggstödet.

Man  bara, “vill haa!“. Reportaget om det här växthuset, fanns i en av tidningarna, och där fanns det minsann inspiration att hämta! Titta på växthuset! Planteringsbordet! Den murade odlingsbänken!!! Gaaah!! Jag blir tokig av planteringsiver!!!!

Har ni förresten sett att det utlovas sol imorgon?? Men tyvärr också minusgrader och blåst från norr. Blåst?! Heter det verkligen så? Nå, ni fattade säkert vad jag menade. Vilken tur att vi har långsidan av huset mot söder, och likaså långsidan av uthuset. Lucky bastards.
5 thoughts on “Planteringsivern

  1. Oj va fint! räcker väl inte länge förrän det ser ut ungefär sådär vid ert. Btw kan man faktiskt bara “slänga ut” dedär fröna jag fick av dig på passande ställen? Ska he funk?

Leave a Reply

