Hur varierar man en rubrik om trädgårdsprojektet?

Lite vintrigt väder hindrar väl ingen från att ta tillvara en ledig dag med lite trädgårdsarbete. Jag gick till grannens och grävde upp alla krokusar och några skillor (okej, grannen är ju min icke-trädgårdsintresserade bror) som jag grävde ner på vår gård istället. Det går så oerhört långsamt med snösmältningen nu när det bara envisas med att vara på minus hela tiden, så det enda man kan göra utomhus är gräva lite grunt i jorden, och så förstås sådant som vi har sysslat med idag.

Ja här blir det ju trädgårdsland då, och det blir huuuuge! Det blir kanske 30 meter långt och 5-6 meter brett, de tre stora pilarna försvinner och istället får vi solljus i mängd och massor. 

Jag tuktade häggarna som finns runt trädgården så att vi skulle slippa de där grenarna som hänger ner, och under tiden använde Daniel sina muskler, och sågade ner tre rönnar på broderns gård


De två odjuren var med oss hela tiden, och tyckte att det var jätteroligt med matte och husse på utsidan… Som lekte med pinnar dessutom.

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med gräsmattan. Ska jag ta med jordfräsen och fräsa upp allting och plocka bort det som finns kvar av gräsmattan? Tilläggas bör väl att det mesta är mossa på den här delen av gården. Eller ska jag “skala bort” gräset och sedan ta med jordfräsen för att få luckrat jorden?

Vi avslutade utomhusvistelsen med ett premiärbesök på garagevinden. Vi har inte haft någon stege, och därför inte kunnat titta vad som funnits bakom luckan, men nu gjorde vi det, och vilket fynd vi gjorde! Tre prima trälådor! Jag tror att de ursprungligen har använts vid förvaring av grödor, potatis kanske. Men jag tror inte att jag själv har någon nytta av de här lådorna här hemma, så jag tar dem till jobbet istället, och inbillar mig att de är perfekta att ha växter i på utsidan.

2 thoughts on “Hur varierar man en rubrik om trädgårdsprojektet?

Leave a Reply

