Snön

Ser ni snöflingorna?? De var nog flera, men de var lite för snabba för kameran. Jag fick alltså min önskan om sämre väder idag uppfylld, bara så att jag kunde sitta inomhus med gott samvete och ha trädgårdstoppen-maraton. Igår sa jag att Daniel borde förbjuda mig från trädgårdsprogram, men älskling, jag var inte seriös.

Det lär ha varit kallt i natt, -14 i Kovjoki (Det är fortfarande Nykarleby, bara en annan del än centrum), så jag hoppas innerligt att olivträden står på sig om det nu skulle ha varit samma köldknäpp här i natt.

Och ja, om jag skulle ta det där samma fotot nu, som här ovanför, så skulle ni definitivt inte bara se en eller två ynka snöflingor… snarare en miljon.
Leave a Reply

