Förklaringen

Jaha, ska jag förklara mig nu då så att ni inte tror ni har hamnat riktigt fel när ni landar här helt plötsligt. Det är lite som en annan värld, jag vet. Det är lite så där hemmamysigt, rofyllt och nästan lite äckligt gulligt kan man tycka. Jag tycker bara att det är vårigt, inspirerande och fint.

Alla trädgårdar har ju ett namn, det vet vi ju. Vi har min eden, lilla toscana, och hur många finurliga namn som helst, så det är ju klart att vår trädgård ska ha ett namn också. Det blev Sagarden, och det är ganska logiskt om man vet historien med vårt hus. Det finns en dam som heter Saga, som bodde här i huset på 90-talet. Det var hon som lät bygga ut och renovera huset, och det var också hon som påbörjade trädgården, planterade pelarasparna vi idag har hängt hängmattorna i, planterade pilarna som vi tyvärr kommer att såga ner, och släpade hem en stor snirklig stock från en liten ö. Jag tror hon tyckte lika mycket om trädgården som jag gör, så därför får den heta sagas trädgård, Sagarden.


Ni vet lika bra som jag att det här är en fas. Att bloggen kanske byter namn till hösten igen när trädgårdssäsongen börjar vara över. Eller så behåller jag “i min sagarden”, det vet jag inte. Men jag tänkte iallafall behålla mitt domän, sandra.neuman.fi. Jag hade det en gång tidigare som min bloggdomän, men då var det min man som skötte om hela spektaklet, nu är det blogger.
4 thoughts on “Förklaringen

  1. Det blev riktigt snyggt. 🙂 Å varför skulle den inte kunna heta “i min sagarden” till hösten också. För där finns ju trots allt ert gula hus. 🙂

    • Tack Christina! Och ja, det har du ju rätt i 😉 Jag tror jag tänkte mera på att jag är lite rastlös i själen, så att det kan hända att jag vill ha något annat till hösten.

Leave a Reply

