Mardrömmen för trädgårdsmästaren

Jag är en alltför busy kvinna för att hinna blogga med kärlek… jordbruket, ni vet… och så jobbet förstås. Jag hade faktiskt en kund idag som funderade om det är full rulle med trädgårdsplanerna nu, och det enda jag kunde säga var att det är tur att jag har ett jobb att gå till för att vila upp mig emellan.



Det händer egentligen inte så mycket utomhus just nu, så där i möblera-om-i-trädgården-vägen. Det känns mer som förberedelser så länge man väntar på att den där sista envisa snön ska försvinna, och tjälen gå ur marken. Så, i väntan på den tiden,  byggde jag en kompost. Jag har ingen aning om det är så här en kompost ska se ut, men så här ser min ut för tillfället.

Fast, om jag säger att det inte händer något i trädgården, så ljuger jag. I rabatterna händer det hur mycket som helst. Jordgubbsplantorna börjar titta fram, något gult som jag tror är narcisser likaså. Vi hjälpte snösmältningen på traven lite med att plocka bort isflaket ur dammen, där vattnet luktar kloak.

Daniel har suttit i garaget och möglat ikväll, men då vet jag ju iallafall att vi är några målade pinnar närmare ett staket.


Vår sagarden är helt översvämmad för tillfället. Och vet ni vad… Mina gummistövlar läcker in vatten! Det är en mardröm för en hängiven trädgårdsmästare mitt i slaskigaste aprilvädret.
 Jag ska jobba imorgon, men sedan har jag några timmar på mig att antingen

A. Syssla i trädgården
B. Vila så jag inte somnar i den sjätte maträtten imorgon.

Jag ska nämligen, tillsammans med resten av fotoklickarna äta sjurätters middag på Gustav Wasa. Avfärd 17-tiden, och hemfärd 01… ni förstår mitt dilemma som kvällstrött människa?!



Leave a Reply

