Pinnarna, både de naturliga och de sågade.

Jag vet faktiskt inte hur det gick till, men plötsligt var klockan 10 och Daniel frågade om vi ska fara och sova. Och jag som satt och skissade på trädgården fick bråttom att blogga lite. 

Min brorsa till granne hade motorsågen i högsta hugg och snäll som han är korsade han tomtgränsen och fällde två av våra tre pilar. Där for de, och nu blev det väldigt ljust och tomt mot södra tomtgränsen, och tyvärr blev ju inte grannens mindre vackra hus mindre osynligt heller. Men det blir säkert bättre när det kommer ett avgränsande plank, lite äppelträd och sånt. Jag har bra feelis när det kommer till det här bakgårdsprojektet. Det kommer bli bra.

…jag sa bara att det kommer att bli bra, inte när.

Min pappa var snäll nog att bygga odlingslådor åt mig, och nu är de färdiga, levererade och ikväll blev de behandlade också. Vi behandlar dem med järnsulfat för att få en naturlig och gammal effekt (terrassen ska få samma behandling sedan också), så nu är det bara att vänta på att de ska börja gråna. Imorgon tänkte jag skruva ihop dem så jag får förklara ett litet hörn av gården färdigt och gå vidare i planerna.

Daniel fick behandla odlingslådorna med järnsulfaten… jag började, men tröttnade efter en färdigpenslad sida. Ni förstår, jag är inte den mest tålmodiga människan i världen, och så vill jag gärna se resultat direkt. Därför målade jag staketpinnarna i bakgrunden istället… och de är faktiskt också avsågade av min far. Tack pappa! Till årets födelsedag önskar jag mig mera staket 😉

Imorgon utlovas växlande molnighet och ända upp till +5/6 grader på eftermiddagen. Gissa om jag ska vara utomhus!!


One thought on “Pinnarna, både de naturliga och de sågade.

Leave a Reply

