Planen

Jag kan ju inte låta det gå en dag utan dokumentation från trädgården. Det hände faktiskt något ofattbart idag, jag tröttnade. Jag tröttnade faktiskt på min trädgård och allt trädgårdsarbete, tro det eller ej. Så jag gick in och satte mig med min trädgårdsskiss, för vet ni vad… att jag tröttnade berodde antagligen bara på att jag inte hade någon egentlig plan på det jag höll på med. Jag som aldrig brukar ha skisser eller planer var faktiskt i behov av en plan. Nå, hur planen ser ut får ni se en vacker dag.

När jag krafsade i rabatten såg jag också att den första stjärnlöksblomman har slagit ut. Förstå hur fint det kommer bli när fler av dem slår ut.

Leave a Reply

