Hallon, jordgubbar och kadaver



Hej och hå en sån dag jag har haft! Stressnivån har varit hög, men jag grejade det och kunde njuta av mammas mat med en hårklippning som efterrätt. Ungefär samtidigt som jag gick ut från jobbet lämnade jag allt jobbrelaterat bakom mig… fast bakom örat fanns ändå en påminnelse om att texta ett kransband ännu på kvällen.



Bara för att jag haft en stressig dag, unnade jag mig en kväll på gården. Egentligen borde jag kanske börja plugga till växtkännedomstenten vi har om tre veckor, men det är inte så värst avstressande… gräva och plantera känns så mycket mer lockande. Ikväll räfsade jag på hallonområdet och satte ner några plantor jag grävt upp vid villan. 

Alldeles bredvid hallonen har jag jordgubbarna, och tidigt i vår satte jag en fiberduk över landet, dels för att skydda mot den starka vårsolen, men också för att eventuell frost inte skulle ta kål på de tidigaste bladen. De flesta plantorna har faktiskt redan kvicknat till och har friska gröna blad, och så vitt jag kan se, är det bara en endaste honeyoy-planta som inte ämnar överleva. Finemang!


Nelson har avancerat från att jaga flugor, myggor, maskar och fjärilar, till att hämta hem riktiga byten. Som jag berättade tidigare hade vi en vessla på tambursmattan en kväll, och idag när jag for till jobbet hade vi både en fågel på trappan, och en näbbmus bredvid.


…Och här har vi jägaren själv. Än så länge kommer de båda in till kvällen och är inne hela natten… men får se om inte Nelson blir mer besvärlig till sommaren.

Imorgon är det dagen vi har väntat på en tid nu. Den stora dagen när vårt nya terrassmöblemang levereras! Synd bara att vi inte har något terrasstak ännu att sätta möblemanget under.

Nu måste jag seriöst hoppa i duschen så att jag får bort allt det här håret jag har i öronen, innan för kläderna och vem vet var.

Leave a Reply

