trädgårdar blir aldrig färdiga

Det kliar i fingrarna när jag tänker på alla de plantor som nu står där ute och bara väntar på att få komma ner i jorden. Got to love Blomqvists plantskola i Lepplax, alla trädgårdstöntars våta dröm. Ett måste på våren under de år det tar att skapa sin trädgård… och då fick jag inte med mig allt idag heller när vi gjorde ett besök dit. Jag tyckte inte att körsbärsträden var riktigt så fina som jag hade önskat, så då fick det vara till nästa gång.


Det är så här det ser ut om man fotar genom ett gammalt, smutsigt vardagsrumsfönster, det påminner lite om kvalitén på bilderna från en gammal pocketkamera. Här närmast har vi en uppstammad bäraronia, sen giganten paraplyalm och närmast uthusväggen diverse bärbuskar, så som krusbär, svart vinbär och honungsbär.

Och så var det den där distansuppgiften… den där arma, arma distansuppgiften som upprör mitt inre. Den ligger och gnager i bakhuvudet jämt och ständigt, och stör samvetet. Och nu när det närmar sig morsdag är det ganska fullt på jobbet, fullt med fantastiska blommor, och med många blommor kommer många kunder.
2 thoughts on “trädgårdar blir aldrig färdiga

  1. Hej!!Läser din blogg varje dag, du skriver bra o tycker om att se vad du sysslar med i trädgården.Fattade idag först hur jag skall kommentera, höh, har tänkt skriva så många gånger förut./En till trädgårdstönt, som har alltför liten gräsplätt att så o plantera på.

Leave a Reply

