Gult är inte fult

Jag mötte så långa och fina tulpaner när jag kom hem från jobbet idag, att jag blev alldeles lyrisk och glömde nästan bort att jag hade lågt blodsocker. Gult, grönt och vitt är liksom färgernas färger. Mera gult åt folket! Tyvärr minns jag inte vad den här tulpanen heter, men fin är den ju, så då spelar det ingen större roll. Och längden på den är närmast fransk tulpan skulle jag säga.

Nu ska det tittas på ishockey innan trädgården får sitt. Daniel har hämtat nummer två av mååånga jordlass idag, och det lasset ska från släpvagnen till landet också.
Leave a Reply

