Kvällsolen har återvänt på riktigt

Energin och motivationen räckte inte riktigt till idag, så det var Daniel som gjorde grovjobbet, och jag lekte arbetsledare. Det är det här området mellan huset och uthuset som jag kämpar med och försöker få ordning på. Aronian och Almen vet jag var de ska placeras, och dammen likaså, och helheten vet jag på ett ungefär… men resten då? Hur jag ska få helheten att se bra ut har jag för tillfället ingen aning om.

Mjölkkärran släpade vi hem redan förra sommaren, men den har varit utan bräden så den har varit obrukbar. Idag var jag tvungen att fixa dit de där bräderna, om än mer preliminärt, för att kunna transportera perenner… Visserligen kör vi bara på fälgarna ännu, men det duger här hemma på gården.

Här tidigare i vår funderade vi på om Filip möjligen kunde vrida huset lite sedan när han bygger nytt… det eftersom det är först nu mot slutet av maj som vi har kvällssol hela kvällen. Innan hann solen gå för lågt och försvinna bakom hans minimala hus.. Så nu kan vi njuta på terrassen länge på kvällarna.

Imorgon ska det regna, och dessutom ska vi både på 2-årskalas och morsdagsmiddag. Så imorgon får både kropp och trädgård vila lite.

4 thoughts on “Kvällsolen har återvänt på riktigt

Leave a Reply

