Min hatt den har inga kanter alls.

Jag visste ju (någonstans undermedvetet) att jag inte skulle ha behövt oroa mig särskilt mycket för det här examenstillfället. Visst, jag klåpade mig lite med den där fakturan, och glömde att det ska vara IBAN nu för tiden och räknade lite fel med momsen… men det var sedan det enda jag missat mig på. Egentligen vet jag inte ännu om jag är godkänd i den här examensdelen, men man kan ju anta det. Pga mina små slarvfel måste jag nämligen komplettera handelskorrespondensuppgiften med en ny faktura (eller som jag gjorde, ändrade den felaktiga)…. men det fixade jag direkt, så nu är det bara att vänta på resultatet.



För att pigga upp det lite trista skolpratet, tar vi lite trädgårdssnack också, för det är ju alltid trevligt, visst?! Ni ser hatten här ovanför, det är en ny investering som ska skydda mitt stackars huvud mot de hemska solstrålarna i sommar. Jag känner mig lite som Linnéa, hon i målarens trädgård ni vet?!



Det var roligt att komma hem från Vasa idag, och se allt som plötsligt har börjat blomma/slagit ut lite mera -bara på en dag! Filips fantastiska körsbärsträd hade en blomma igår, idag hade det många fler, likaså mitt plommonträd (som dessutom har dragit på sig bladlöss). När vi backade in på gården skymtade jag också något rosa vid en av de större stenarna, och visst fanns där fänrikshjärtan!

Almen har börjat visa sina blad, hur de egentligen ser ut, och blir bara finare och finare för varje dag! Den är redan så hög, att jag för att få den där bilden behövde använda mig av mitt 300mm objektiv.
Tagetes har aldrig varit en blomma för mig, men idag köpte jag faktiskt hem både större och mindre i gul-orangea toner, från skolan. Jag täntke bara att de kunde få vara i krukorna vid trappan åtminstone tills jag får dit rudbeckior av något slag.

Med oss hem från Vasa hade vi också 400 liter jord, en markduk och så lite täckbark. Imorgon blir den sista odlingslådan fylld med jord och förärad en sådd! I en av de andra lådorna frodas salladen, och den har kommit så här långt redan på en vecka! Synd bara att Nelson envisas med att slänga sig på fiberduken nu som då.


Men ja, det är roligt att ni läser, kommenterar och visar intresse. Tack! 🙂

6 thoughts on “Min hatt den har inga kanter alls.

Leave a Reply

