Juncus i skrevan

De är sociala typer de där myggorna… men lite väl närgågna kan man tycka ibland. Okej, alldeles jättemycket för mycket närgågna faktiskt när jag tänker efter!! Vi var ute och sysslade lite en stund ikväll, men jag tror vi mest dansade runt för att vifta bort myggen. De är tokiga!!!



Daniel fixade betongplattor runt jordgubbslandet så att vi lättare ska kunna hålla gräset i trim (mwahaha!)… Jag yrade runt som vanligt och gjorde här och sedan lite där och så vidare till en tredje grej och gjorde lite där. Bland annat fyllde jag jord i cementringen så att jag äntligen kunde plantera ut de tre överloppsplantorna sommarsquasch.


Det börjar ta sig i den här show-off-rabatten vi har anlagt under våren. Det enda som egentligen saknas är några växter, och så många, många stenar till fortsättningen av stenmuren. Sen börjar det kanske vara klart… så småningom. Nädå, jag tror inte det blir färdigt någongång… den här rabatten får ni nog dras med länge ännu.

Den som tittade på säsongens sista äntligen hemma kanske såg att Bosse Rappne satte ner en damm i ett trädäck?! Noterade ni att en av växterna han satte ner sedan var en Juncus, ett sånt där grymt fuktkrävande gräs? Om Bosse Rappne har ett sådant i sin damm, så är det väl självklart att också jag ska ha juncus i min damm.

Imorgon börjar jag dagen med det årliga tandläkarbesöket, och hoppas på att Siv säger samma sak som förra året. “Om alla skötte tänderna lika bra som du så hade jag inte haft något jobb”.
Leave a Reply

