Moderskeppet kallar

På kvällarna går jag runt och kollar läget i trädgården. Rundturen avslutas oftast vid jordgubbslandet, för vid bärbuskarna händer det sällan något häftigt. Nu hade jag alltså gått hela rundan och imponerades av våra gigantiska jordgubbsplantor när jag ser en snigel på ett blad. Sniglar är aldrig särskilt bra på jordgubbsbladen, så jag skulle plocka bort den när jag ser hur den ser ut och vad den håller på med!! Exakt VAD den här duden håller på med har jag ingen aning om. Försöker den få kontakt med sitt moderskepp? Gillar den psykedelisk musik? Försöker den hypnotisera något? Eller är det här bara ett knep för att förföra en tjejsnigel?
Titta på videoklippet av snigeln. Begrunda, och berätta för mig vad det riktigt är den gör!

One thought on “Moderskeppet kallar

Leave a Reply

