Husmorspoängen

Jag måste hitta på något att höra en stund, och på så vis tvinga mig själv att ligga kvar på soffan ännu. Då är blogga från iphonen bra.
Daniel gick ut och började gräva ner (tror jag) aroniorna, men jag måste ligga på soffan en stund och vila bäckenet innan jag kan gå ut.

Tidigare idag har vi faktiskt varit förvånansvärt duktiga (med tanke på att det är söndag, som tenderar att bli en slö-dag). Vi kokade en jättegod soppa efter principen “man tager vad man haver”, och det mesta kom ur egen trädgård… Vår mangold blev skördad, och levererad till Fammos, och dessutom förvällde jag lite potatis som jag satte i frysen tillsammans med tre påsar zucchini.

Vi fick exakt fem päron på vårt ena päronträd i år (det andra gav oss noll). Den där natten, när det blåste så trädgårdsmöblerna låg utspridda över hela gräsmattan, så blåste också päronen ner och därför fick jag leta runt i det långa gräset runt trädet för att hitta frukterna. Men goda är de iallafall, trots att de inte är så stora.

Nå, nu kanske jag jan gå ut en stund och leka arbetsledare… Förresten, vadå “leka”?! 😉

Leave a Reply

