Schyssta lökar och vildvuxet gräs.

Det tog ju sist och slutligen inte alltför länge att sätta ner vårlökarna. Dessutom kunde jag fuska med tulpanerna, så då gick det ännu smidigare. Det fanns nämligen för lite jord där jag skulle sätta ner dem, så jag fick sätta lökarna först, rakt på marken och sedan slänga på med jord.



Jag passade också på att plocka upp juncusen ur dammen, ni minns det där som från början var ett experiment. Och hjälp så bra de måste ha trivts där, om man tittar på mängden rötter de fått. Jag fick klippa sönder krukorna för att få ner dem i vasen. Så experimentet fortsätter alltså, med att se om man får dem att överleva i en stor vas över vintern, inomhus alltså.


6 thoughts on “Schyssta lökar och vildvuxet gräs.

Leave a Reply

