Trädgårdsplaneringen drar igång

Idag igen hittade jag en frökatalog i postlådan. Och jag kan faktiskt inte låta bli att bläddra i dem, planera, fantisera och fundera vilka grödor som ska odlas nästa säsong. Med åren lär man sig vad man själv vill odla, vad man själv använder och vad som inte kräver fullständig övervakning för att gro.

20130102-193414.jpg

20130102-193512.jpg

Jag VET att jag kanske har händerna fulla med annat till våren, och det finns de som skrattar när jag berättar vad jag ska ha i trädgårdslandet nästa säsong. Men barnet sover ju också någon gång, och både på kvällar och helger är vi ju två stycken hemma så vi kan turas om att sköta pojken och gräva i trädgårdslandet.

Det blir iallafall potatis, grönkål, morot, lök, bönor, sallad, dill och squash.

4 thoughts on “Trädgårdsplaneringen drar igång

  1. I januari får man beställ fröje:) He gar no ritti bra ti så o planter me en baby. Man får pass på ti di sover. Ja siter o bläddrar o drömber om somare…

  2. Klart du skall hålla dina intressen vid liv. 🙂 Önskar bara att jag hade större land att så i, men i år tror jag att jag skall satsa mest på lök. För sånt använder man ju jämt + lite andra mer användbara grönsaker och kryddor.

    • Det är definitivt mycket roligare att kunna använda det man odlar också 🙂 en squash-planta rekommenderar jag, de är användbara på många sätt! 🙂

Leave a Reply

