Trädgårdsarbete

Jag har så svårt att slita mig ikväll! Man, eller åtminstone jag, blir så inne i mina projekt att jag knappt har tid att gå och sova… Allra minst ikväll när jag pysslar i trädgården. Jag skapar alltså vår trädgård i photoshop, som en karta över vad som finns var.

trädgårdsplanering (Medium)

 

Det här är bara en översikt, sedan ska jag också göra närmare skisser på trädgårdslandet, örtträdgården och olika rabatter för att komma ihåg vad som finns planterat. På det här sättet är det enkelt att planera om, flytta och syssla i trädgården utan att behöva anstränga annat än axlarna.

Kanske jag skulle göra ett försök i att slita mig nu, så jag kan vila upp mig och fortsätta med trädgårdsjobbet imorgon.

Förresten, den som är intresserad av att samlas i en grupp och besöka varandras trädgårdar kan gå med i gruppen “trädgårdsentusiaster i österbotten” på facebook. Jag är väldigt ivrig över att få titta in i andras trädgårdar och se vad ni har skapat! 🙂

One thought on “Trädgårdsarbete

  1. Sandra, har du nån kontakt med trädgårdsföreningen här i Jakobstad? De är väldigt aktiva och har träffar just sådana som du efterlyser. De besöker trädgårdar både i nejden och även längre bort, dessutom får de rabatt vid olika trädgårdar.

Leave a Reply

