Alltför vitt!

 

20130404 Leon 276 (Medium)

20130404 Leon 278 (Medium)

20130404 Leon 277 (Medium)

 

Så här ser det ut på vår gård för tillfället. Det är snö, snö, snö på alla gräsmattorna, tjocka lager med is på grusplanen och framför trappan har vi numera en swimmingpool. Det där vattnet vet jag inte riktigt varför det är där… förra året samlades det inget vatten alls vid trappan, medan det nu plötsligt är flera centimeter djupt. Vi har varit tvugna att sätta en extra trätrall framför trappan så man har en chans att komma sig in utan våta skor.
Också i örtagården är det ännu ett vinterlandskap. Där har det också samlats onödigt mycket vatten i odlingslådorna, och jag hoppas innerligt att lavendeln har överlevt (i lådan längst bort, det där silvergråa i hörnet hitåt), och likaså att plommonträden inte har tagit alltför mycket skada av snön som har rasat från taket i vinter (vi ska sätta snöstopp på taket så fort som möjligt inför nästa vinter).

 

20130404 Leon 274 (Medium)20130404 Leon 275 (Medium)

För att pigga upp den ännu så vintriga gården, köpte jag hem narcisser och satte ner i en korg. Plasten i korgen gjorde jag dräneringshål i, och istället för att behöva använda jord i botten och plantera växterna ordentligt, satte jag bara grus längst ner och fyllde på med lite jord runt plantorna för att få dem att hållas stadigt. Ovanpå satte jag lite mossa för att dölja myllan. Och ser ni, mina betongringar börjar äntligen smälta fram ordentligt! Någon slags växtlighet ska planteras ner i hålen i vår, men jag har inte ännu bestämt vad det blir.

4 thoughts on “Alltför vitt!

Leave a Reply

