Barnvänlig trädgård

Oj veit ni! Ännu ett trädgårdsprogram som inspirerar till att skapa en fantastisk trädgård!! Jag pratar om trädgårdshjälpen på sjuan som jag också nämnde igår.

Nu vill ju jag också ha en sandstrand på vår gårdsplan! Jag vet precis var vi ska ha den (i min fantasi är den redan där) och eftersom det området jag tänker på, är ett problemområde så skulle det passa alldeles utmärkt som sandlåda istället… problemet är förstås hur man får sina egna och grannarnas katter att hålla sig borta? Några tips?

Tv-programmet ja. Ett mycket inspirerande avsnitt, speciellt för den som anlägger en trädgård där barn ska få röra sig. Det handlar om vad man kanske ska tänka på och idéer och tips på hur man gör trädgården rolig och intressant! Jag själv blev galet inspirerad att satsa lite mer på den del där jag tänkt att Leon ska få husera fritt… och så började jag tänka om lite med “ingen gräsmatta framför huset”-idéer. Mer om trädgårdsplanerna en annan gång.

Iallafall, se trädgårdshjälpen på webben (fram till nästa torsdag borde man kunna se) och inspireras!

Leave a Reply

