NU sätter vi igång!

Vet ni, nu har säsongen äntligen kickat igång ordentligt! Det var idag, när jag provade slå ner spaden i jorden som jag insåg att det går att gräva igen! Och minsann, jag satte igång att gräva ett dike direkt, och grävde säkert 10 meter innan energin sinade och isen kom emot. Alltså 10 meter på längden, inte på djupet, så att ingen missförstår. Jag hade inte ens tid att gå in och byta till arbetsbyxor, så jag fick offra de jeans jag hade på mig (de enda som är bekväma så här efter en förlossning).

photot photon

Det var det här som behövdes. Det var startskottet för att trädgårdssäsongen äntligen är här! Och jag är så glad över en sån pyttesak som att det går att gräva. Fast sedan är det ju nästan A och O att kunna gräva i trädgården.

20130417 Leon 324 (Medium) 20130417 Leon 325 (Medium)

Ni ser ju att vi är i stort behov av det här diket. Redan första våren efter att vi flyttat in var det mossa och sumpmark här, men det blev ännu värre nu sedan vi tog ner två stora pilträd förra våren. Och det är väl kanske inte så konstigt egentligen, när man tänker efter… De där två giganterna som nu är borta (vi har bara en kvar) så drack säkert en hel del av det där vattnet.
Diket är inte färdiggrävt ännu. Dels tog min energi slut efter en timmes grävande, och dels är marken ännu lite frusen där det är lite mer skugga.

20130417 Leon 326 (Medium)

Det är ett så spännande projekt vi håller på med! Grönsakslandet (som skymtar till höger) ska förstoras så att det går ända ut längs diket och också fram till de där stora hjulen som är längst bort i bild. Någon gång ska jag visa planen för grönsakslandet också.

Vad gör ni just nu när det kommer till trädgård?

One thought on “NU sätter vi igång!

Leave a Reply

