Nyheter i sagarden

20130513-215412.jpg
Men titta titta!! Plötsligt lyste det lite vitt i min rabatt, och det var stjärnlöken som blommade!! Det är en söt liten vårlök som jag inte alls ångrar att jag satte ner förrförra hösten.

20130513-215422.jpg
Och det ser ut som att åkerbären trivs här i surjorden tillsammans med blåbären. Tidigare år har plantorna inte spridit sig alls, men nu ser ni ju hur vilda de har blivit bara för att de fått rätt jord och bara regnvatten (utan kalk). Bara jag kommer mig för, så ska jag flytta ut den ena blåbärsbusken lite (nu står de lite för nära varandra), så har åkerbären lite mer utrymme att vara på också. Det kan hända att de egentligen har lite för bra mylla när de inte sätter så mycket bär (ingen överlevnadsinstinkt ser ni), om man tänker på att de gärna växer vid kanten av grusvägar som vilda.

20130513-215433.jpg
Så har vi fått skräddare i vår damm också! Och de blir fler och fler för varje dag som går.

Leave a Reply

