Gult är inte alls fult!!

20130722-004758.jpg

20130722-004906.jpg

20130722-004919.jpg

Kvällens lektyr var av ovanligt tjock karaktär. En riktig ogräsbibel kunde man nästan säga. Ja, jag bläddrade faktiskt genom hela mest för skojs skull… men jag ville också försöka ta reda på vad det var för något som växte vid vägkanten, som jag plockade, tog hem och satte i vas.
Jag skulle tro att det är en sorts gullris (solidago), men om det är någon som tror något annat får ni gärna hojta till! Jag funderar faktiskt på att gräva upp ett par exemplar och ta in i trädgården, det skulle ju passa bra tillsammans med alla stånds, solrosor, praktlysing, trollius, rudbeckior och den andra solidagon -allt i gult!

Leave a Reply

