Mask-i-hallonen

20130801-012006.jpg

20130801-012012.jpg

20130801-012019.jpg

20130801-012026.jpg

Det känns lyxigt att för första gången kunna frysa in hallon. Jag har aldrig förr varit med om sådana här mängder, och sådana här gigantiska bär. Så jag är hemskt tacksam över att få plocka av grannarnas frodiga odling, och det är säkert Leon också i vinter när han kan äta gröt med inhemska hallon på.
På mindre än en halvtimme hade jag fyllt mina två plastbyttor med de fina röda bären, och säkert stoppat i mig en liter själv också. Kusin Evelina kom på kaffe, så jag slängde (ja, den här kan man faktiskt slänga ihop på 10 min!!) ihop en gudomlig LCHF-kladdkaka som vi avnjöt i kvällssolen med grädde och hallon.

10 poäng alltså, åt grannarna för deras generositet!

One thought on “Mask-i-hallonen

Leave a Reply

