Motivationen smyger sig på.

20130806 (Medium) 20130806 2 (Medium)

 

De här bilderna tog jag i söndags så länge jag inväntade mitt sällskap till öppna trädgårdar-evenemanget. Fjärilen “påfågelöga” har samma fina smak när det kommer till blommor; klara färger och tydliga centrum, så ni kan tro att det brukar krylla av dem här på sensommaren när echinacaen blommar.

Jag gjorde en upptäckt härom dagen, när jag redigerade bilder från öppna trädgårdar… Det har tack vare mina trädgårdsbesök, blivit mycket roligare att fota nu igen. Det här senaste halvåret har varit något slags bottennapp när det kommer till fotografering, och för mig som alltid har älskat att hålla i systemkameran och sedan sitta och redigera bilderna, har det varit lite tråkigt med avsaknaden av motivation. Men nu tror jag som sagt att den är på väg tillbaka igen, eller jag håller iallafall tummarna för det, så får både ni och jag njuta av fler foton av bättre kvalitét.

När det kommer till de trädgårdar vi besökte i söndags, så ska ni få se bilder från alla. Men jag tror att jag för enkelhetens skull (och så att alla trädgårdarna får den uppmärksamhet de förtjänar) gör var sitt inlägg. Det har utlovats regn imorgon, så då kanske jag får ihopknåpat en text till det första trädgårdsbesöket.

Leave a Reply

