Amatörträdgårdsmästaren

20130813-230156.jpg

Det känns som att jag gör en miljon fel! Det beror säkert på att jag känner så många trädgårdsmästare inom grönsektorn, de som till och med har utbildning i att anlägga sten… Och så står amatör-trädgårdsmästaren Sandra här och dunkar ner dem rakt i jorden 😉 jag är säker på att det egentligen ska vara sand (och markduk) inblandat i stenanläggningar… Men ja, om det inte funkar i längden är det väl bara att göra om och göra rätt! Svårare än så är det väl inte?! 😀

Det där med att jag känner mig som amatör-trädgårdsmästare. Visserligen är jag utbildad trädgårdsmästare men hela titeln är trädgårdsmästare inom blomster och handel, vilket betyder att jag vet nästan noll om trädgårdar, odling, perenner, träd, beskärning osv. Det jag fick utbildning inom när jag studerade till trädgårdsmästare är binderi, grönväxter, kundbetjäning och gröninredning… Så bokstavligen trädgårdsmästare är man definitivt inte… Och det är delvis därför jag studerade vidare till florist, för att få en mer passande titel att använda mig av.

Så inom trädgårdsskötsel, -planering och -anläggning är jag nog väldigt amatör 😉 Jag är så hemskt nervös över att ni föreställer Er världens proffsträdgård inför öppna grindar…

Ps. Jag har fotat ganska länge, så fastän det ser okej ut på bild, så kan skenet bedra 😉

3 thoughts on “Amatörträdgårdsmästaren

  1. Du ska inte alls vara nervös för att öppna dina grindar! Jag ser fram emot att komma dit igen! 🙂 Tror att många kommer att se hur full av ideér du är!

    /Kitty

  2. Fast ja tror att he precis en amatörträdgård som folk vill si! En trädgård som man sjölv sku klar åv att laga utan en massa dyra o inveckla tillbehör. Tin trädgård ger inspiration åt ader hejlt vanliga trädgårdsintressera! 🙂 Så he så! 😉

  3. Ja och laga om och om igen är ju det som är roligt. Trädgården blir ju aldrig “färdig”. Det enda som jag ibland oroar mig för är vad grannarna skall tycka för de ser mer ända av mig än ansiktet.
    Linnéa

Leave a Reply

