På kurs med Paula

Alltså lera, varför är det ingen som har introducerat det för mig som ett sånt här härligt arbetsmaterial? Det är visserligen 9 år sedan jag gjorde något med lera senast, och då hade jag varken trädgård eller hushåll att skapa något till… Så då blev det kattskålar när vi drejade, och utöver det kavlade jag ut två vaser åt min mor.

Idag hade vi det andra kurstillfället via arbis, med Paula Blåfield från Vasa, och vi var alla rörande överens om att vi gärna hade fortsatt jobba hela helgen. Det skapades så otroligt fina saker och alla är så väldans duktiga! Cupcakes, ugglor, grodor, ansikten, pumpor och så vidare.
Förra lördagen hade jag helt glömt bort kursen, så när jag stod och klippte ner förvildade spiraeor ringde Paula och frågade om jag inte skulle komma på kursen? Behöver jag säga att kreativiteten, motivationen och inspirationen att skapa aldrig befann sig, och det kändes mer som om jag bara lärde känna leran.

20140323-002728.jpg

20140323-002739.jpg

20140323-002752.jpg Som synes fick jag desto mer till stånd idag. En kvinna i yogaposition som får föra med sig lite lugn och harmoni till trädgården, plus lite vattenblänk i famnen. Två små harar som ska få gömma sig på något säkert ställe i trädgården. Och ett fairy house som ännu ska målas i pigga färger, få dörr, fönsterluckor och lite liv. Huset tror jag att behöver få stå någonstans runt dammen tillsvidare, men jag har planer på att i framtiden skapa lite mer kring temat och låta barnen leka och fantisera.

2 thoughts on “På kurs med Paula

Leave a Reply

