Vintagefärgerna

Det är ännu ganska kallt, blåsigt mellan varven, och framförallt har vi kvar den envisa tjälen här på Källbacken. Jag försöker hålla mig långt borta från både trädgårdsbloggar, trädgårdstidningar och annat som på något vis kan råka inspirera till att vilja börja på med trädgårdsarbetet. Det finns inte mycket som jag på egen hand kan göra just nu, ja förutom att plocka bort ogrästuvorna som finns kvar lite här och där från höstens lata dagar.

Idag när vi suttit ute på min brors terass i solen, och kom hem, så var det fortfarande rätt så skönt i kvällssolen. Efter några fotoförsök med iphonen gick jag ändå in och hämtade systemkameran. Ibland, kan jag faktiskt anstränga mig så mycket att jag smyger runt med macroobjektivet i trädgården. Och så råkar vi ha världens bästa kvällsljus, oavsett om det är vår, sommar eller höst.

20140406 trädgård 11_Medium 20140406 trädgård 12_Medium

Åkerbären som jag tog från vägkanten vid villan är de som först vill upp ur jorden i år. De är välkomna och jag hoppas på minst lika bra skörd som förra året!

 

20140406 trädgård 1_Medium 20140406 trädgård 2_Medium 20140406 trädgård 3_Medium 20140406 trädgård 4_Medium 20140406 trädgård 5_Medium 20140406 trädgård 6_Medium 20140406 trädgård 7_Medium 20140406 trädgård 8_Medium 20140406 trädgård 9_Medium

Gräslöken är som vanligt den ivrigaste i örtagården.

20140406 trädgård 10_Medium

 

Det är vackert i trädgården också på våren. Iallafall om man tittar igenom ett så tight objektiv som jag har. Det var det där med skygglappar som Hannu pratade om.

Leave a Reply

