Save the date

20140726-185339-68019425.jpg
Hej trädgårdstomtar! Det här med värmebölja när man är gravid är inte den bästa kombinationen, så det är kanske förståeligt att det inte händer mycket alls på trädgårdsfronten. En kväll när jag druckit kaffe lite för sent, rensade jag faktiskt ogräs både i en del odlingslådor och runtomkring dem, men då är det nästan det mest ansträngande jag har gjort också. På kvällarna vattnar vi ordentligt både i lådorna och inne i växthuset. Och på tal om växthuset ser ni att gurkorna trivs ypperligt! Vi skördar två stycken varannan dag, inga stora gurkor, men goda att äta bara som de är.

Ni som varit uppe i vattentornet den senaste tiden, och tittat ner på grönsakslandet, har säkert sett hur ogräset frodas och gräsmattan är oklippt. Skulle jag kunna skulle jag åtgärda, men det hinns inte. Vi har så många andra projekt som prioriteras just nu; en grind till vindstrappan, ett klädskåp, en kökshylla och det att röja på vinden för att om någon månad ha utrymme för vår nya familjemedlem.

Men, save the date !! Söndagen den 17 augusti öppnar vi grindarna för er alla!

2 thoughts on “Save the date

Leave a Reply

