Florist-DIY

Floristen i mig vaknade till en kväll och tillverkade något snyggt att ha ovanför bordet på terassen. Stommen härstammar från villaavslutning -13  (som för vår del var en verandaavslutning), och då hade jag värmeljus i barnmatsburkarna. På våren tycker jag att värmeljus känns överflödigt med våra ljusa kvällar och nätter, så istället satsade jag på något annat uppiggande. Klockan 23 har man inget annat val än att ta av det man har, så jag grävde upp några blåsippor, satte mossa runt rötterna och ner i burkarna.

     

Ett lagom avancerat DIY-tips. Kom ihåg att vattna regelbundet om konstverket hänger i direkt solljus.

One thought on “Florist-DIY

  1. Så himla fint! Bra fotat också, det brukar vara svårt att fota hängande prydnader.
    Tack för sticklingarna, de är planterade och nu hoppas vi de tar sig, förökar sig och ger god skörd!

Leave a Reply

