Kreativt flow stoppar

Jag ligger i sängen, blundar och är jättetrött. Ändå har jag lite svårt att varva ner och komma till ro efter att ha läst och inspirerats av Sara bäckmos blogg om Skillnadens trädgård. Nu vill jag också täcka mina hallonplantor med ogräs, gräsklipp och halm, odla i varmbänk under vintern och starta odlingssäsongen mycket tidigare nästa år!

Men just nu var det sova jag skulle, och inte täckodla annat än mig själv

Taktiken för att slappna av är att tänka på något roligt och lättsamt. Då gör jag det.

 Staket

I tankarna befinner jag mig på hushållsdelen, bredvid växthuset. 

Ja nog kunde vi ju ha ett litet avgränsande plank där i bakre änden av gården också. Till växthuset ungefär skulle det få sträcka sig. Så skulle inte barnen lockas av att rymma heller. Och så snygg inramning det skulle bli!

Argh! Tankarna accelererar fortare än jag slappnar av, och allra allra helst skulle jag gå ut och spika ihop det där planket nu direkt. I något skede måste jag helt enkelt bara klippa av det kreativa flödet.

Om en liten stund. När jag hunnit skrivs ner idéerna.

2 thoughts on “Kreativt flow stoppar

  1. Godmorgon! Såg på din IG att ni varit med i tidningen, och ska kolla så fort jag kommer över nån. Snart hoppas jag 🙂 D

    Det är så ofta jag kikar in här och känner igen mig i dina skriverier, ja det känns som vi träffats fast jag inte tror att så är fallet 🙂 Och idag är igenkänningsfaktorn inget undantag. Jag har också igår, eller var det i onsdags, läst samma blogg och insett att jag måste ha odling också här intill huset, och inte bara 20km bort. Så nu blir det potatis på stugtomten och grönsaker här hemma tänker jag, om jag nu hinner få allt i ordning detta år är en annan sak 😉

    Och sen det där med staket, det finns också i mina tankar ofta ofta. För att barnen och hunden inte ska rymma, men också för rumsligheten. Vi gjorde ju en del ifjol, men nu drömmer jag om mera 😉

    Ha en bra fredag!

Leave a Reply

