godisdag för dem med fjädrar

   Jag ville vara lite shysst mot tanterna så jag grävde upp två stora grästorvor åt dem (jag tänker mig att jag på det viset så småningom inte har något gräs kvar runt grönsakslandet), och de högg genast in med god aptit!
2 timmar senare gick jag förbi hönshagen, och då såg gräsbitarna ut så här:

 När det är färdigkalasat på gräset brukar jag svänga torvorna några gånger så får de leta efter maskarna som gömmer sig.

  Men så råkade jag ha en redig ogräshög med kirskålsrötter och annat olämpligt för komposten. Högen hade legat i potatislandet ganska länge, så maskar fanns det gott om. När jag slängde in halva den högen blev det nästan slagsmål, och i princip ALLA kom springandes för att få sin mask.
Oj så jag tycker om de här fjäderfäna!

Leave a Reply

