mer hål än växt

  Det gick så att säga inte riktigt som på Strömsö med grönkålen i år.
Först tog ett myrsamhälle över pluggbrättet som jag förkultiverat grönkålen i så nästan inga frön grodde. Efter det sådde jag direkt på friland, men det ser ni ju resultatet av här. Förmorrat!! De här kommer antagligen ändå överleva och hinna ge stora fina blad i höst. En rad har jag alltså, medan den andra är helt tom. Jag trodde att jag hade sått den, men nu när inga blad alls syns till så blir jag riktgt osäker. Men vilken tur då att jag den första dagen i juli sådde några grönkålsplantor i pluggbrätte. För grönkål ska jag ha.

One thought on “mer hål än växt

  1. Jag hade inte plats med grönkål iår, så jag satte mina småplantor i konservburkar. och jisses så de har växt! 🙂 Har några småplantor kvar tror jag… om du vill ha?

Leave a Reply

