Tips! Att göra i Jakobstad imorgon.

I år missar jag tyvärr den enda programpunkten jag hade sett fram emot på Jakobs dagar. Öppna gårdar i Skatan. Men jag tycker ändå att ni andra kan passa på att strosa runt och titta in i trädgårdarna i den gamla stadsmiljön. Evenemanget pågår 14-18 imorgon, torsdag. Åtminstone för två år sedan när jag var på tillställningen, så fick man kartor vid Alexandersparken mitt i Skatan. Men det syns säkert vilka gårdar som är öppna.

Här är en kavalkad med foton som härstammar från 2013..

skatan 2 skatan 3 skatan 4 skatan 5 skatan 6 skatan 7 skatan 8 skatan 9 skatan 10 skatan 1

 

 

Om ni ändå är ute i farten ska ni absolut inte missa att också übertrevliga Nina har öppet i sin fantastiska trädgård ‘Min Eden’ på Skarvvägen 3 i Jakobstad, mellan 12 och 18. Där ska ni ta er tid att undersöka detaljerna, för om det är något som Nina kan, så är det detaljer!

Här är också bilder från 2013, samma dag som öppna gårdar i Skatan.

 

20130726min eden  17 (Medium) 20130726min eden  19 (Medium) 20130726min eden  2 (Medium) 20130726min eden  7 (Medium) 20130726min eden  9 (Medium)

Leave a Reply

