Snigel snigel på bönan där

I år försöker jag driva upp små plantor och plantera ut vartefter det blir utrymme i någon odlingslåda. Med betoning på försöker. 1 juli sådde jag flera bönor, grönkål… ja jag har till och med glömt VAD jag sått. 

hönor27 (Medium) Sniglarna uppskattar iallafall min lathet och kalasar glatt på de små bönplantorna. Jag har ingen aning om det hinner bli några bönor att kalasa på själv när de ännu är så här små, men chansen finns ju att det blir en lång och varm höst.

Zucchini har vi kunnat börja skörda nu iallafall. Förra året fick jag inte en enda duglig zucchini på min enda planta, så i år har jag garderat mig med 12 plantor, och tänkte sälja överskottet på REKO. Egentligen odlar jag zucchini mest för att det är roligt, enkelt att få skörd, och för att plantorna är fina. Frukten smakar inte särskilt mycket tycker jag, men den är perfekt att musta till grytor, soppor och såser med!

hönor28 (Medium) hönor26 (Medium)

Ikväll kanske jag skulle plantera ner de där utsatta små bön-stackarna.

Leave a Reply

