kompostfynd

Vi har en stor “komposthög”, som jag hellre bara skulle kalla kompostmaterial (fast om man gräver lite gissar jag att det finns mycket fin kompostjord), där vi slängt lite allt möjligt genom åren. Ikväll samlade jag ihop de största grenarna, julgranen och en hel del annat ris som vi ska föra bort imorgon när Daniel slutar tidigare (Ekorosk har insamling av trädgårdsavfall under kontorstid, och eftersom Daniel jobbar de tiderna är det sällan vi hinner dit).

På komposthögen hittade jag en stor mängd lökar som jag absolut inte har något minne av att jag skulle ha lagt dit. Några narcisser och (antagligen) pärlhyacinter fanns det, men också en lök som jag hade svårare att identifiera.

   Jag har på riktigt ingen aning om vad det ens skulle kunna vara, så för att ta reda på, satte jag ner alla lökar i krukor vid växthusväggen. Visar det sig vara salladslök så blir det säkert en fin plantering ändå 😉

Leave a Reply

