Från backe till backe

När jag pinterestade härom dagen fick jag ett stort behov av smala, vita björkstammar, sånt som inte riktigt växer på träd, typ.

Men…

    
    
 
Det blev en mycket gemytlig lördag med en stor del av släkten samlad för talkoarbete på skolbacken. Huset som går under benämningen “villan” är huset där min moffa gick i skolan när han var liten, en mysig stuga med rum för minst 17 personer att övernatta. Talkoarbetet gick främst ut på att fälla ett par riktigt stora björkar som dels gjorde det väldigt mörkt i stugan, och dels skymde sikten mot sjön (som egentligen är ett träsk). Nu är problemet åtgärdade och alla är glada och nöjda…

…inte minst jag som fick hem långa fina björkar till mitt lilla pinterestinspirerade projekt här hemma på lagombackan. 

 
Ni ska få se!

Leave a comment