Situationsplanen i trädgården

sagarden våren 2014_Medium

Jag fick en fråga om var växthuset och köksträdgården är i förhållande till området jag visade häromdagen. Den här kartan över trädgården gjorde jag redan förra året för att enklare kunna drömma och fantisera om hur jag skulle vilja ha det, så jag hade en grundkarta (som baserar sig på den verkliga situationsplanen) att utgå från nu också. Nu är det inga drömmar och sånt på den här versionen av kartan… well yes, lekstugan har vi inte hämtat hem ännu, och vi har inte alla stenstigarna på plats på paradområdet, men förutom det är den i högsta grad verklig!

På paradområdet föreställer de gröna områdena inte gräs, utan rabatter av olika slag. De grå bollarna på rad är stenstigar, och det bruna är grus.

Vid köksträdgården är den stora bruna rutan grönsakslandet och den ljusblåa växthuset. Den lilla bruna fyrkanten till höger om grönsakslandet är ett litet träskjul, och det gröna strecket som går tvärs över gården är ett dike. Där diket slutar finns en mörk ruta med rader, det är jordgubbslandet, och ovanför det finns en ruta som ska föreställa lekstugan som ännu inte finns där.

Ungefär så. Om det är något ni funderar på ännu så är det bara att fråga.

One thought on “Situationsplanen i trädgården

  1. Jag sku så måsta få en plan på papper för vår trädgård. Gillar skarpt din version, passlig överblick och ändå klar och tydlig!

Leave a Reply

