Inför onsdag

På onsdag skulle jag helst behöva ha trädgården i någotsånär representabelt skick, så därför har jag denna fina söndag krupit runt i rabatterna och städat. Mina händer är torra och smutsiga efter att ha krattat löv och grävt efter kirskålsrötter. Jag brukar nämligen inte använda verktyg i rabatterna för att undvika skador på växterna, så därför “räfsar” jag löven och gamla växtdelar med händerna… Och handskar är så klumpiga.   

           

Men det är hemskt skönt att ha färdigt städat i rabatterna så ser man lättare vad som är på gång.

One thought on “Inför onsdag

Leave a Reply

