2010 vs 2015

Nu i höst är det 5 hela år sedan vi flyttade in här på backen. Av ren tur (jag har flera gånger sökt i arkivet men utan resultat) råkade Daniel hitta en före-bild av området mellan huset och uthuset, den del av trädgården som vi hittills kanske satt mest tid på. 

Det fanns en tall, en en, en aronia, några thuijor, en pion och någon marktäckare. Och vi hade inga planer alls på att förändra.

Sedan kom jag mig ut ur utmattningsdepressionen och det var väl då energin och viljan återuppstod, och kreativiteten svämmade över.

Här är det. 2010 vs 2015.

   

Det är galet! Jag finner inga ord för att beskriva hur märkligt jag tycker att det är att vi faktiskt har orkat och haft tid att förvandla den här gräsplätten till något mer njutbart.

Något annat som är helt galet är att reportaget som Camilla gjorde här för bara en månad sedan, ska vara med i tidningen ‘Allt om trädgård’. Det om något är helt ofattbart!

Leave a Reply

